2012-01-24

Professor Overkill

Jag åkte förbi min gamle vän Stefan Dysholm, alias dysse för att hämta en bensinpump till Jesses skoter ,det var ett tag sen jag var där så jag fick en smärre chock när jag klev in i hyddan som den brukade kallas.
Dysse har gjort om hela hans 70 kvm stora ungdoms/party hydda till en mycket proffsig bromsbänk studio,med inbyggda vattentankar i golvet till avgasventilationsrör som är ljuddämpande så det förslår.
Stefan har filat i skoter cylindrar så länge jag känt han och nu har han äntligen startat upp en firma tror den heter "DYSSE'S" el nått liknande, hur som helst om man vill ha mer att köra med under huven så är dysse rätt man för det. Stefan har genom åren samlat på sig en det mesta man behöver för att driva en trimstudio på ett proffsigt sätt, allt från portningsvektyg till en helt perfekt inställd bromsbänk.
När jag kom dit så hade Dysse just avslutat ett experiment med en Artic M8 och det meddelades att kunden var extra nöjd över resultatet.
Vad kostar det sig om man vill veta hur mycket ens pärla har under huven då?
Jo 1500:- tar Stefan för en bromsning eftersom det är en rätt lång procedur ca 2-4 timmar så hinnerman få sig en rejäl pratstund med denna legend och få tips&info om hur allt fungerar. 


Dysse visar upp en del av bromsbänken.

Dysse är lite av en märkesbög (gissa vilket märke)? 2003 gjorde Stefan en avstickare och testade en rx1 :a (som han förövrigt körde ner i en vak med under första provkörningen med) men efter det har det alltid och kommer alltid att vara Artic som gäller. 

Det kommer mer info om detta när jag får göra en riktig intervjuv med Dysse.
Vill ni kontakta Stefan för en provkörning fråga om trimning så når ni han på detta nr:0705871352
I Luleå/Svartöstaden håller han till.